A Dometic márka a lakókocsik, lakóautók és kisteherautók kiegészítőinek fejlesztésével foglalkozik, hogy kielégítse a mobil életet keresők vagy a hivatásos teherautó-vezetők alapvető igényeit. A Dometic ma már nem csak a mobil lakberendezési megoldások szállítója. A cé a szabadtéri életmód szinonimájává vált, amely az otthoni teraszoktól és kertektől a kalandos vadonig terjed. A vállalat kínálatát összefoglaló alapfilozófia a "Mobil életmód egyszerűen".
A Dometic története 1919-1922-ig nyúlik vissza, amikor két svéd mérnökhallgató, Baltzar von Platen és Carl Munters elhitte, hogy a hőt hűtésre lehet használni. Az akkori időkben egyedülálló hőhűtéses szekrényt fejlesztettek ki, kompresszor, mozgó alkatrészek és jég nélkül. Az ő hűtőjük lett a világ első hűtőszekrénye és a század egyik legfontosabb találmánya.
1923-ban a hűtőszekrény szabadalmat kapott, és ugyanebben az évben a svéd Artic cég megvásárolta a gyártási jogokat. Nem kellett sok idő, hogy a növekvő Electrolux háztartási gépgyártó cég felismerje a benne rejlő lehetőségeket, és 1925-ben megvásárolta az Arcticot. A második világháborút követő években a hűtőszekrények minden középosztálybeli háztartásba bekerülnek. Az eladások milliós nagyságrendűek.
1950-ben az Electrolux márka betör a szabadidős berendezések piacára, különösen Amerikában, ahol a háború után egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik az utazás és a lakóautós életmód iránt. Az 1960-as évek végén az Electrolux megalapítja szabadidős berendezésekkel foglalkozó részlegét, a Dometicet.
Az új évszázad a független Dometic vállalat kezdetét jelentette. 2001-ben az Electrolux eladja részesedését a szabadidős termékek piacán az EQT magánbefektetési társaságnak. A Dometicnek meg kell állnia a saját lábán. Ez úgy sikerül, hogy hű marad a gyökereihez, és fáradhatatlanul fejleszt okos, gyakran díjnyertes megoldásokat. Jelenleg további jelentős akvizíciókat hajtanak végre a termékpaletta további bővítése érdekében.