Az Outwell Newburg 160 Air felfújható szerkezetű elősátor széles panorámás bejáratával és három oldalsó bejáratával könnyen rögzíthető lakóautójához.
Termékleírás
Köztudott, hogy Európa legnagyobb túrázói között vannak a Dánok, valamint a Benelux államok lakói. Így tehát nincs is min csodálkozni, hogy ebben a kempingező-sátrazó közegben alakult meg az a társaság, akiknek sikerült lerombolniuk a táborozás ridegségéről és kényelmetlenségéről alkotott mítoszokat. Egyik sátruknál se kell legörnyedve belépni és mindegyik hálózsákjuknál úgy fogjuk érezni magunkat, akárcsak otthon a takaró alatt. Nincs másik cég, aki hasonló kényelmet tudna kínálni.
A Newburg 160 Air egy kompakt elősátor a dán Outwell márka Air Cruising kollekciójából. A Rigid Air System felfújható szerkezet egymástól elkülönített légkamrákból áll. Minden kamrának saját szelepe van, amely lehetővé teszi, hogy külön-külön lehessen felfújni és leereszteni őket. Az elősátor külső sátrának anyaga Outtex® 4000 Select poliészterből készült, ragasztott varratokkal ellátott, a speciálisan ragasztott polietilén bélés véd a hidegtől és a talajból származó nedvességtől. A külső sátor ezen felül Fire Retardant technológiával is felszerelt, amely égés esetén elfojtja és megszünteti a tűz hatásait.
A szúnyoghálóval ellátott széles panorámás bejárat lehetővé teszi, hogy a sátorba akadályok nélkül léphessen be, és a négy cipzárnak köszönhetően tetszés szerint nyitható. A bejáratot egy előtető fedi, amely megakadályozza, hogy a víz bejusson a sátorba. Az előtető kifeszítésére szolgáló rúd 2021-re a külső részre került. A világos tető a széles tónusos ablakokkal együtt kellően megvilágítja a belső teret, ugyanakkor véd a közvetlen napfénytől és az UV sugárzástól. Amennyiben magánszférára van szüksége, egyszerűen függessze fel a függönyt a kívánt magasságra.
A sátor a két oldalsó bejáraton keresztül is megközelíthető, amelyek a Link Access Zone-ba vezetnek. Ez a zóna összeköti az autót az elősátorral, és a kivehető padlószőnyegnek köszönhetően segít tisztán tartani a környezetet, és kiküszöböli a huzatot. Belül egy fedett bemenet a hosszabbító tápkábelek számára, amely lehetővé teszi lámpa csatlakoztatását vagy a mobiltelefon töltését. A Hooktrack System felfüggesztő rendszert is értékelni fogja, amely lehetővé teszi könnyű tárgyak, kábelek és lámpák rögzítését az előre elkészített "sínekre".
A sátor önállóan képes állni, az autó és a sátor közötti kapcsolatot a Dual Beading rendszer, azaz két egymásra varrt profil (5 és 7 mm) biztosítja. 5,7 és 9 mm-es profilhoz illeszkedik. További csatlakozási lehetőségként választhatja a csatlakozó rész oldalára varrt kábeleket. Ezeket vagy az autó mögött rögzítse (ha van hely), vagy a csatlakozó rész egy részét dobja át az autó tetején, és a kábeleket a földbe ékelje mögötte.
A felfújható szerkezetnek és az eltérő színű köteleknek, hevedereknek és cövekeknek köszönhetően az elősátor gyorsan és egyszerűen felállítható. Az elősátor a mellékelt kézi pumpával fújható fel. Az elősátor rövid távolságokra történő egyszerű szállítására a kompressziós hevederekkel ellátott tok szolgál.
A használt funkciókkal és technológiákkal kapcsolatos további információkért olvassa el az Air Cruising Collection sátor kollekcióról szóló cikket.
A Newburg 160 Air sátor előnyei:
elősátor lakóautóhoz
Ridig Air System szerkezet – különálló légkamrák
széles panorámás bejárat négy cipzárral - különböző nyitási módok
Link Access Zone zóna 2 oldalsó bejárattal
a járműhöz való csatlakozás 7 vagy 5 mm-es (vagy 9 mm-es) profillal vagy kábellel történik
nagy sötétített ablakok függönyökkel
Hooktrack System rögzítőrendszer
tágas előtető a főbejárat felett
bemenet hálózati kábelekre
kidolgozott szellőzőrendszer
integrált vízálló padló emelt falakkal
Easy Pegging System rögzítőrendszer
eltérő színű cövekek és rögzítőkötelek
aláragasztott varratok
a kézi pumpa a csomagolás része
a hordtok a csomagolás része
A sátor anyaga:
külső sátor anyaga: Outtex® 4000 Select (100% poliészter, PU bevonat, ragasztott varratok)
Mielőtt új sátrat vásárolnánk, döntsük el, hogy milyen típusú tevékenységre fogjuk leggyakrabban használni.
felfújható
/
lakókocsihoz
Szerkezet típusa
Kupola - 1 pontban keresztező x rudazat Alagút - nem önhordó, de nagyon tágas, remek súly/belső tér arány, ellenálló a széllel szemben
A kupola típusú (iglu) a legelterjedtebb önhordó szerkezet, amely könnyen felépíthető. A geodéziai típusú konstrukciót szélsőséges körülményekre tervezték, a szerkezet több helyen keresztezi a rudakat, ami nagyobb szilárdságot és stabilitást eredményez. Az alagút típus olyan rudak felhasználásával épül, amelyek nem keresztezik egymást. Hatékonyan használja ki a belső teret, és jól lehorgonyozva nagy szélállóságot biztosít. Egyfalú sátor az A típusú, amelynek szerkezete az első és hátsó fal közepén elhelyezett két rögzített rúdból áll. A felfújható sátor építésekor az oszlopokat és a rudakat légcsövek váltották fel, így még terjedelmesebb családi sátrak is könnyen felállíthatók, de ehhez egy kompatibilis tartozékkal rendelkező pumpa vagy kompresszor szükséges. Az önfelállító megoldás nagyon gyors és egyszerű építést, nagyobb csomagméretet és nehezebb kezelhetőséget biztosít összecsukáskor. A Teepees/ Jurta sátrak atipikus kialakításúak, amelyek nagy közös területet biztosítanak magas ár és nagyobb súly mellett.
felfújható
Lakókocsi magassága
175 - 200 cm
Elősátor típusa
lakóautóhoz
/
autóhoz (kombi)
Sátorszerkezet anyaga
A laminált, azaz üvegszálas anyag (fiberglass) a legolcsóbb és legelterjedtebb anyag, amelynek tartóssága alacsony (nem kedvez neki a gyakori kezelés) és magasabb a súlya. A Durawrap/Duraflex/Wrapflex egy továbbfejlesztett üvegszálas anyag, de lényegesen erősebb, a felületén jól látható rombusz alakú keresztcsíkozással. A duralumínium rudakat leginkább ultrakönnyű sátrakban használják, fő előnye az alacsony súly és a hosszú élettartam. Az acélszerkezetek lakósátrakhoz és sátortetőkhöz alkalmasak, nagy tartóssággal, teherbírással, de magasabb súllyal is rendelkeznek. A karbon/kevlar az abszolút legkönnyebb anyag, a rudak a világon csak néhány expedíciós sátorgyártó kiegészítő kínálatában találhatók meg. A trekking póznák/lavinafelszerelések nem hagyományos kialakításúak, de egy éjszakai sátorozáshoz teljesen elegendőek, előnyük a kisebb összsúly.
üvegszálas (fiberglass)
/
felfújható
Sátoralj víznyomásállósága
Többnyire a vízoszlop mértékével fejezik ki = mennyi víznek áll ellen a sátor alja (talajtakaró), mielött elkezdené felszívni a vizet. Miliméterben határozzák meg. Fontosabb paraméter mint a külső sátor esetében.
PE 100% vízzáró mm
Külső sátor víznyomásállósága
Külső sátor = kétrétegű/duplafalú sátor külső rétege
Víznyomásállóság = hány mm vízoszlop nyomásnak áll ellen az anyag anélkül, hogy beázna
4000 mm
Sátoralj anyaga
Polyethylen
Külső sátor anyaga
Polyester
Sátor mérete
260 x 250 x 210 cm
Hálófülke mérete
260 x 160 x 210 cm
Sátor magassága
210 cm
Hálófülke magassága
210 cm
Előtér magassága
210 cm
Csomagméret
80 x 38 x 38 cm
Bejáratok száma
Az 1-2 fős sátrakhoz elegendő egy bejárat, az ilyen sátor könnyebb és alkalmasabb lesz túrázásra és expedíciókra. A 2 vagy több személyre szánt sátrakat érdemes több bejárattal választani. A több bejárat jobb szellőzést, kényelmesebb kijutást biztosít a sátorból, de nagyobb súlyt is eredményez.
Az autóban való alvás bizonyos helyzetekben praktikus, máskor viszont szükségszerű. Egy hosszú nyaraláson vagy utazáson kikapcsolódást hoz, sőt, egyesek számára életforma. Egy kis előkészítéssel és a megfelelő felszereléssel biztonságossá és kényelmessé teheted a kocsiban töltött pihenést.
Van egy klasszikus vagy átalakított furgonod, és szeretnél hozzá egy elősátrat? Ezt a cikket azoknak írtuk, akik furgonjukat valamilyen módon bővítenék egy elősátorral. Oldalról és hátulról egyaránt.