Az Outwell Parkville 200SA felfújható szerkezetű elősátor széles panorámás bemenettel és széles előtetővel rendelkezik, egyszerűen csatlakoztatható a lakóautóhoz.
Termékleírás
Köztudott, hogy Európa legnagyobb túrázói között vannak a Dánok, valamint a Benelux államok lakói. Így tehát nincs is min csodálkozni, hogy ebben a kempingező-sátrazó közegben alakult meg az a társaság, akiknek sikerült lerombolniuk a táborozás ridegségéről és kényelmetlenségéről alkotott mítoszokat. Egyik sátruknál se kell legörnyedve belépni és mindegyik hálózsákjuknál úgy fogjuk érezni magunkat, akárcsak otthon a takaró alatt. Nincs másik cég, aki hasonló kényelmet tudna kínálni.
A Parkville 200SA egy tágas furgonsátor a dán Outwell márka Superior Air Touring kollekciójából. A Power Air System felfújható konstrukciója egymástól elkülönített, előre kialakított légkamrákból áll. Minden kamrának saját szelepe van, amely lehetővé teszi, hogy külön-külön lehessen felfújni és leereszteni őket. A sátor szilárdságát és stabilitását növelő belső csövet a felfújás után kézzel, tépőzárral rögzítjük. A sátor trópusi elülső része vízálló poliészter Outtex® 6000 Pro anyagból készült, ragasztott varratokkal, a speciálisan ragasztott polietilén bélés véd a hidegtől és a talajból származó nedvességtől. A Tropico tűzgátló technológiával is fel van szerelve, amely elnyomja és megszünteti a tűz hatásait.
A szúnyoghálóval ellátott széles panoráma bejárat lehetővé teszi, hogy a sátorba akadályok nélkül léphessen be, és a négy cipzárnak köszönhetően tetszés szerint nyitható. A bejáratot előtetővel fedik le, hogy az esővíz ne folyjon be a sátorba. A könnyű tető a széles, sötétített ablakokkal együtt kellően megvilágítja a belső teret, miközben véd a közvetlen napfény és az UV-sugarak ellen. Ha nagyobb magánéletre van szüksége, egyszerűen húzza fel a függönyt a kívánt magasságig. A sátor belsejében a jó szellőzést az ablakok alatti szellőzőrendszer biztosítja.
Az autója és az előkert között található a Link Access Zone, amely tiszta környezetet biztosít, és a kivehető padlószőnyegnek köszönhetően kiküszöböli a huzatot. Ebben a zónában 2 oldalsó bejárat is található. Belül pedig fedett bemenetek találhatók a hosszabbító tápkábelek számára, amelyek lehetővé teszik, hogy lámpát csatlakoztasson vagy mobiltelefonját töltse. A Hooktrack rendszer, amely lehetővé teszi a könnyű tárgyak, kábelek és lámpák rögzítését az előre elkészített "sínekre".
A sátor önálló, az autó és a sátor közötti kapcsolatot a Dual Beading rendszer, azaz két egymásra varrt cédrusvég (5 és 7 mm) biztosítja. 5,7 és 9 mm-es cédruscsíkokhoz illeszkedik. Másik csatlakozási lehetőségként választhatja a csatlakozóhüvely oldalára varrt kábeleket. Ezeket vagy az autó mögött rögzítse (ha van hely), vagy a hüvely egy részét dobja át az autó tetején, és a kábeleket a földbe ékelje mögötte.
A felfújható szerkezetnek és a színkódolt karikáknak, hevedereknek és csapoknak köszönhetően a sátor gyorsan és egyszerűen felállítható. A sátor a mellékelt kézi pumpával fújható fel. A sátor rövid távolságokra történő egyszerű szállítására a zárt, kompressziós hevederekkel ellátott szállítótáska szolgál.
A felhasznált funkciókról és technológiákról bővebb információt a sátorgyűjteményről szóló cikkben talál Superior Air Touring kollekció.
A Parkville 200SA főbb jellemzői:
a szállítás előtt
kontúros kialakítás Power Air System - külön légkamrák
széles panoráma bejárat négy cipzárral - különböző nyitási módok
link Access Zone 2 oldalsó bejárattal
a járműhöz való csatlakozás 7 vagy 5 mm-es (vagy 9 mm-es) cédrus sínnel vagy kábelekkel
Mielőtt új sátrat vásárolnánk, döntsük el, hogy milyen típusú tevékenységre fogjuk leggyakrabban használni.
lakókocsihoz
Szerkezet típusa
Kupola - 1 pontban keresztező x rudazat Alagút - nem önhordó, de nagyon tágas, remek súly/belső tér arány, ellenálló a széllel szemben
A kupola típusú (iglu) a legelterjedtebb önhordó szerkezet, amely könnyen felépíthető. A geodéziai típusú konstrukciót szélsőséges körülményekre tervezték, a szerkezet több helyen keresztezi a rudakat, ami nagyobb szilárdságot és stabilitást eredményez. Az alagút típus olyan rudak felhasználásával épül, amelyek nem keresztezik egymást. Hatékonyan használja ki a belső teret, és jól lehorgonyozva nagy szélállóságot biztosít. Egyfalú sátor az A típusú, amelynek szerkezete az első és hátsó fal közepén elhelyezett két rögzített rúdból áll. A felfújható sátor építésekor az oszlopokat és a rudakat légcsövek váltották fel, így még terjedelmesebb családi sátrak is könnyen felállíthatók, de ehhez egy kompatibilis tartozékkal rendelkező pumpa vagy kompresszor szükséges. Az önfelállító megoldás nagyon gyors és egyszerű építést, nagyobb csomagméretet és nehezebb kezelhetőséget biztosít összecsukáskor. A Teepees/ Jurta sátrak atipikus kialakításúak, amelyek nagy közös területet biztosítanak magas ár és nagyobb súly mellett.
felfújható
Lakókocsi magassága
175 - 200 cm
Elősátor típusa
autóhoz (kombi)
Sátorszerkezet anyaga
A laminált, azaz üvegszálas anyag (fiberglass) a legolcsóbb és legelterjedtebb anyag, amelynek tartóssága alacsony (nem kedvez neki a gyakori kezelés) és magasabb a súlya. A Durawrap/Duraflex/Wrapflex egy továbbfejlesztett üvegszálas anyag, de lényegesen erősebb, a felületén jól látható rombusz alakú keresztcsíkozással. A duralumínium rudakat leginkább ultrakönnyű sátrakban használják, fő előnye az alacsony súly és a hosszú élettartam. Az acélszerkezetek lakósátrakhoz és sátortetőkhöz alkalmasak, nagy tartóssággal, teherbírással, de magasabb súllyal is rendelkeznek. A karbon/kevlar az abszolút legkönnyebb anyag, a rudak a világon csak néhány expedíciós sátorgyártó kiegészítő kínálatában találhatók meg. A trekking póznák/lavinafelszerelések nem hagyományos kialakításúak, de egy éjszakai sátorozáshoz teljesen elegendőek, előnyük a kisebb összsúly.
üvegszálas (fiberglass)
/
felfújható
Sátoralj víznyomásállósága
Többnyire a vízoszlop mértékével fejezik ki = mennyi víznek áll ellen a sátor alja (talajtakaró), mielött elkezdené felszívni a vizet. Miliméterben határozzák meg. Fontosabb paraméter mint a külső sátor esetében.
PE 100% vízzáró mm
Külső sátor víznyomásállósága
Külső sátor = kétrétegű/duplafalú sátor külső rétege
Víznyomásállóság = hány mm vízoszlop nyomásnak áll ellen az anyag anélkül, hogy beázna
6000 mm
Sátoralj anyaga
Polyethylen
Külső sátor anyaga
Polyester
Sátor mérete
320 x 220 x 290 cm
Hálófülke mérete
320 x 220 x 200 cm
Sátor magassága
220 cm
Hálófülke magassága
200 cm
Csomagméret
86 x 42 x 4 cm
Bejáratok száma
Az 1-2 fős sátrakhoz elegendő egy bejárat, az ilyen sátor könnyebb és alkalmasabb lesz túrázásra és expedíciókra. A 2 vagy több személyre szánt sátrakat érdemes több bejárattal választani. A több bejárat jobb szellőzést, kényelmesebb kijutást biztosít a sátorból, de nagyobb súlyt is eredményez.
Az autóban való alvás bizonyos helyzetekben praktikus, máskor viszont szükségszerű. Egy hosszú nyaraláson vagy utazáson kikapcsolódást hoz, sőt, egyesek számára életforma. Egy kis előkészítéssel és a megfelelő felszereléssel biztonságossá és kényelmessé teheted a kocsiban töltött pihenést.
Van egy klasszikus vagy átalakított furgonod, és szeretnél hozzá egy elősátrat? Ezt a cikket azoknak írtuk, akik furgonjukat valamilyen módon bővítenék egy elősátorral. Oldalról és hátulról egyaránt.